بک لینک - سئو - خرید بازدید گوگل - سیگنال فارکس - خرید بک لینک - فروش آنتی ویروس -
سایت شرط بندی
کسب درآمد - تعمیر هشبرد ماینر
خرید ساکس
 دوره های آموزش سئو
دوره های آموزش سئو

دوره سئو

دوره سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید.

احتمالاً شما هم چنین جملاتی (یا مشابه آن‌ها) را زیاد شنیده‌اید:

«شما باید روی سئو سرمایه گذاری کنید.»

«شما دیده نمی‌شوید؛ اگر در صفحه‌ی دوره سئو اول گوگل نباشید اصلاً حضور شما در فضای آنلاین بیهوده است.»

«چرا سئوکار نمی‌آورید تا مسئولیت بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو را به عهده بگیرد؟»

«اگر سایت … دوره سئو هنگام جستجوی کلمه … در صفحه‌ی اول گوگل می‌آید، به خاطر یک سری تکنیک است. اسم این تکنیک ها سئو است.»

«الگوریتم‌ها عوض شده. کافئین؟ پاندا؟ مرغ مگس خوار؟ کبوتر؟ سیستم دیپ مایند؟»

«ما می‌توانیم شما را به صفحه‌ی دوره سئو اول موتورهای جستجو بیاوریم. مطمئن باشید این منطقی‌ترین سرمایه گذاری شماست.»

درس‌های مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشده‌اند.

بلکه دوره سئو هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایه‌ای‌ترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده‌ و اولیه‌ی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دوره سئو مخفف چیست؟
تعریف سئو
موتورهای جستجوی پراستفاده
نقش سئو در کیفیت محتوا
چیزهایی که با سئو سایت اشتباه گرفته می‌شوند
تکنیک های سئو کلاه سیاه در برابر کلاه سفید
هدف ما در درس آموزش سئو
برخی از مهم‌ترین تکنیکهای سئو
منابع و مراجع ما در‌ آموزش سئو
سئو مخفف چیست؟
کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است دوره سئو که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند.

هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری دوره سئو را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند.

تعریف سئو و چند نکته درباره SEO
اگر دوره سئو چه به نظر نمی‌رسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد،‌ اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم‌.

طبیعی است که با توجه به روش اجرای تحقیق، آمار و ارقام ارائه شده توسط منابع مختلف، می‌توانند متفاوت باشند؛ بنابراین شاید بهتر باشد به جای تمرکز بر مقدار دقیق اعداد، بیشتر به مقیاس و اهمیت نسبی آنها توجه کنیم:

مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع).

هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ دوره سئو (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند.

کسی که از طریق دوره سئو کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت.

جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل دوره سئو از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع).

سهم موبایل و تبلت و دسکتاپ از فضای وب

[ مطالعه بیشتر: اهمیت سئو – چرا سئو مهم است؟ ]

در دوره سئو حال حاضر کدام موتورهای جستجو بیشتر استفاده می‌شوند؟
کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند.

البته به سادگی هم نمی‌توان از این کار ایراد گرفت؛ چون حتی Google کردن هم به عنوان یک فعل در زبان انگلیسی پذیرفته شده است.

با این حال شاید مناسب باشد به دو گزارش که توسط سایت معتبر دوره سئو Search Engine Land منتشر شده اشاره کنیم تا در خاطرمان بماند که تنها بازیگر صنعت جستجو، موتور جستجوی گوگل نیست:

کاربران دوره سئو کدام موتورهای جستجو را می شناسند؟ تکنیک های سئو را با هدف قرار دادن کدام موتور جستجو به کار بگیریم؟

آنچه در پاسخ به این سوال مشخص می‌شود، بیشتر نشان‌دهنده‌ی آگاهی کاربران از برندها است.

همان‌طور که می‌بینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر دوره سئو از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند.

در پرسش دیگری از کاربران خواسته شده موتور جستجوی اصلی مورد استفاده خود را اعلام کنند:

موتور جستجوی اصلی مورد استفاده شما چیست

همان‌طور که می‌بینید در اینجا، گوگل با سایر موتورهای جستجو فاصله‌ی معناداری دارد و دوره سئو به همین علت، شاید هنوز هم – تا زمانی که تغییری جدی در سهم بازار موتورهای جستجو به وجود نیامده – باید بپذیریم که استفاده از موتور جستجو و گوگل به عنوان تعبیرهای مترادف چندان نادرست نیست.

نقش سئو در ارتقاء کیفیت محتوا در سال‌های اخیر
در گذشته ضعف‌هایی که در الگوریتم‌های موتورهای جستجو وجود داشت باعث شده بود یک تعبیر بین تولیدکنندگان محتوا رایج شود. آنها می‌گفتند:

شما دو روش برای نوشتن در فضای وب دارید.

می‌توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و می‌توانید برای موتورهای جستجو بنویسید.

نوشتن برای موتورهای جستجو دوره سئو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود.

نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین می‌کرد، اما الزاماً به رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمی‌شد.

خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر دوره سئو ، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند.

دوره سئو  بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد.

همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد.

به همین علت، بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای دوره سئو جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود.

با توجه به بهبود کیفیت نتایج موتورهای جستجو، و ارتقاء الگوریتم‌های آنها، نادرست نیست اگر وقت و بودجه‌ای را که صرف سئو می‌کنید، به عنوان بخشی از فعالیت‌های تأمین رضایت کاربران لحاظ کنید. البته به شرطی که فلسفه‌ی واقعی سئو و راهکارهای پایدار و بلندمدت آن را به کار بگیرید.

چه چیزهایی با سئو اشتباه گرفته می‌شوند؟
گاهی اوقات، کسانی که با SEO آشنا نیستند،‌ آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر می‌گیرند.

اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است.

کسب و کاری که می‌خواهد در دوره سئو موتورهای جستجو وضعیت مطلوبی داشته باشد، باید نکات بسیاری را رعایت کند که موارد زیر، تنها بخش کوچکی از آنهاست:

تولید دائمی محتوای اصیل و بدون کپی کاری (درس مرتبط: تولید محتوا)

به روز کردن محتوای قدیمی بر اساس اطلاعات و نیازهای جدید

ایجاد حس رضایت در خوانندگان و کاربران

قانع کردن بازدیدکنندگان به اینکه مدت بیشتری را در سایت شما بگذرانند

همه‌ی این کارها، هزینه‌بر هستند دوره سئو و همیشه و هر روز بخشی از وقت و منابع شما را به خود اختصاص خواهند داد.

SEO همچنین، یک کمپین تبلیغاتی نیست که به عنوان یک پروژه با بودجه‌ای مشخص و در یک محدوده‌ی زمانی مشخص، اجرا شود.

همچنانکه دوره سئو یک مجموعه تکنیک و اصول فنی هم نیست.

بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است.

اگر چنین نگاهی دوره سئو را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوه‌های قدرتمند برای هزینه کردن بی‌فایده‌ی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد.

تکنیک های سئو کلاه سیاه در برابر سئو کلاه سفید
یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. دوره سئو این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند.

اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند.

اما سئو کلاه سیاه، می‌کوشد با شناسایی نقطه ضعف‌ها و محدودیت‌های الگوریتم‌های سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد.

معمولاً با توسعه و هوشمندتر دوره سئو شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود.

سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید
هدف ما در درس سئو چیست؟ افزایش بازدید گوگل
این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگترین و ارزان‌ترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند.

آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامه‌نویسان و طراحان سایت باشد. خصوصاً با توجه به توسعه‌ی الگوریتم‌های جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همه‌ی دوره سئو کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وب‌سایت یک کسب و کار نقش ایفا می‌کنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند.

در مجموعه درس‌های SEO چیست در متمم می‌کوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم.

موارد زیر از جمله نکاتی هستند که در دوره سئو این مجموعه درس مورد توجه قرار خواهیم داد:

آشنایی با موتورهای جستجو و وظیفه آنها

چه کارهایی انجام دهیم تا موتورهای جستجو و به دوره سئو طور خاص گوگل، ما را به مخاطبان خود نمایش دهند؟


برچسب: آموزش سئو، دوره جامع آموزش سئو، دوره جامع آموزش SEO، آموزش صفر تا صد سئو، بهترین دوره آموزش سئو، آموزش ۰ تا ۱۰۰ سئو، دوره آموزش آنلاین سئو، هزینه آموزش سئو، آموزش سئو در وردپرس، آموزش سئو مبتدی، سئو، اموزش سئو، دوره سئو در بوکان، دوره سئو در تبریز، دوره سئو در سنندج، دوره سئو چیست، تدریس سئو، تدریس خصوصی سئو، آموزش کامل سئو، آموزش خصوصی سئو، کارگاه سئو، آموزش تکنیک های حرفه ای سئو، آموزش تکنیک های سئو، اصول سئو، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۷:۲۲ توسط:پرنده بهار موضوع: نظرات (0)

طراحی سایت

اگر به تازگی به طراحی سایت علاقمند شده‌اید، اولین گامی که برای ورود به این عرصه باید بردارید، کسب مهارت‌های لازم در این زمینه است. در این مطلب قصد داریم تا مراحل یادگیری طراحی سایت را با شما در میان بگذاریم و بگوییم که برای ورود به شغل آینده موردنظرتان از کجا باید شروع کنید؛ پس با ما همراه باشید تا گام به گام با این مراحل آشنا شوید.

مراحل یادگیری طراحی سایت

هدف از یادگیری طراحی سایت چیست؟!
معمولا افرادی که به دنبال یادگیری طراحی سایت هستند، به دو دسته تقسیم می‌شوند:

استفاده شخصی و دنبال کردن علاقمندی‌های خود
کسب درآمد از طراحی سایت برای کسب و کارهای مختلف
البته امکان وجود اهداف دیگر نیز وجود دارد، اما عمده‌ترین هدف‎ها در این دو دسته گنجانده می‌شوند. به هر حال با هر هدفی که به سراغ این کار می‌روید، باید از مراحل یادگیری طراحی سایت سربلند بیرون بیایید تا به عنوان یک فرد حرفه‌ای در این زمینه شناخته شوید.

مراحل یادگیری طراحی سایت را بشناسید
در ادامه به طور کامل بیان می‌کنیم که برای یادگیری طراحی سایت چه آموزش‌هایی نیاز دارید و چه مهارت‌هایی را باید به دست آورید:

گام اول: یادگیری زبان برنامه نویسی HTML
یکی از زبان‌های استاندارد طراحی وب‌سایت که کاربردهای فراوانی نیز دارد، HTML می‌باشد. تمامی اجزای صفحه مانند: متن، عکس، و… به کمک تگ‌های این زبان در صفحات وب قرار می‌گیرند و به عبارتی دیگر تمامی زبان‌های وب به نوعی به HTML وابسته هستند؛ بنابراین یادگیری آن بسیار اهمیت دارد. باید بدانید کهHTML زبان برنامه‌نویسی نیست بلکه زبان نشانه گذاری است. شما با این زبان به مرورگر نشان می‌دهیدکه کدام قسمت طراحی سایت از برنامه شما پاراگراف است، کدام قسمت جدول، چه قسمتی عکس و کلا چه عناصری درصفحه وب وجود دارد.

در اینجا توضیحاتی می‌آوریم که در یادگیری شما موثر است:

در این زبان با تعداد زیادی تگ روبه‌رو خواهید شد که امکان دارد زود فراموش کنید برای این کار بهتر است این تگ‌ها و توضیحات مربوط به آن را جمع آوری کنید.
در HTML۵ که نسخه جدید آن است با مواردی همچون گرافیک، مالتی مدیا و … مواجه می‌شوید که برای آن باید Javascript را یاد بگیرید؛ اما در این مرحله نیازی نیست وقت خود را برای آموزش بگذارید.
باید بدانید که طراحی سایت مجموعه ای از زبان‌های تحت وب است بنابراین در این مرحله فقط تگ‌ها و کارکردهای آن را بشناسید.
حتما بخوانید: تگ‌های اصلی html۵

مراحل طراحی سایت

گام دوم: یادگیری زبان برنامه نویسی CSS
در CSS شما به روش‌های دسترسی به تگ‌ها آشنا می‌شوید و از این به بعد استایل مورد نظر خود را به تگ‌ها می‌دهید. این زبان در طراحی شکل ظاهری و آرایش اجزای وب‌سایت، طراحی سایت به شما کمک خواهد کرد. به عنوان مثال با استفاده از CSS می‌توانید رنگ، سایز و اشکال هندسی عناصر مختلف صفحه خود را طراحی نمایید. برای تمرین می‌توانید از سایتی که با این زبان‌ها نوشته شده است کمک بگیرید و کامل آن را شبیه‌سازی کنید.

گام سوم: با یادگیری جاوا اسکریپت حرفه‌ای شوید!
برای پویا‌تر کردن وب‌سایتی که طراحی کرده‌اید، بدون شک به جاوا اسکریپت نیاز دارید؛ بنابراین بهتر است در همان ابتدای کار به خوبی آن را بیاموزید. طراحی سایت البته لازم به ذکر است که بعضی از طراحان سایت، در ابتدا به سراغ یادگیری جاوا اسکریپت نمی‌روند، اما اگر زمان لازم را دارید، پیشنهاد ما این است که در کنار سایر زبان‌ها آن را نیز فرا بگیرید. جاوا اسکریپت زمانی به کار می‌رود که بخواهید در سایت خود انیمیشن یا منوی کشویی داشته باشید و سبب جذاب شدن وبسایت می‌شود.

جاوا تمام تعاملات بازدیدکنندگان با سایت را مدیریت می‌کند. اگر دیده باشید روی اسلاید‌ها که کلیک می‌کنید عکس فعلی دیده نمی‌شود و عکس بعدی نمایش داده می‌شود، این کار با طراحی سایت جاوا اسکریپت انجام می‌شود.

گام چهارم: JQuery یاد بگیرید
جی‌کوئری کتابخانه ای است که با استفاده از آن می‌توانید بهتر کد نویسی کنید و حتما باید آن را یادبگیرید؛ زیرا سرعت برنامه‌نویسی را افزایش می‌دهد همچنین با داشتن انیمیشن و افکت‌های پیش فرض طراحی شما را حرفه ای تر و زیباتر می‌کند.

برای راه اندازی سایت به دو سمت ،کد نویسی احتیاج دارید. یکی بازدیدکننده و دیگری سرور. که تا اینجا مراحل طراحی سایت در سمت کلاینت یا همان بازدید کننده آشنا شدید.(HTML, CSS, Javascript,JQuery).

مراحل طراحی سایت

گام پنجم: یک زبان برنامه نویسی سمت سرور را فرا بگیرید!
زبان سرور در زمان تبادل اطلاعات بین مرورگر و سرور به کار می‌رود. به عنوان مثال، به منظور ثبت اطلاعات کاربر در دیتابیس از این دسته زبان‌ها استفاده می‌شود. در بین تمامی زبان‌های سمت سرور، PHP و ASP.NET دو زبان قدرتمند و محبوب در این زمینه هستند که می‌توانید پس از تحقیق و بررسی، یکی از آن‌ها را برای یادگیری انتخاب کنید. البته به دلیل محبوبیت، سهولت در یادگیری، متن باز بودن و بسیاری از ویژگی‌های خوب دیگر، پیشنهاد ما، یادگیری زبان PHP است.

سخن پایانی
آنچه که در این مطلب بیان کردیم در مورد مراحل یادگیری طراحی سایت بود. بنیاد یادگیری این حرفه، کسب تخصص و تسلط کامل به زبان‌های برنامه نویسی است. برای اینکه بتوانید به یک فرد حرفه‌ای در این زمینه تبدیل شوید، باید با صبر و پشتکار تمامی این آموزش‌ها را فرا بگیرید.


برچسب: طراحی سایت، طراحی وب سایت، طراحی سایت، طراحان سایت، طراحی وب سایت، طراح وب سایت، طراحی وب، شرکت طراحی سایت، قیمت طراحی سایت، قیمت طراحی سایت با وردپرس، طراحی سایت با وردپرس، تعرفه طراحی سایت، هزینه طراحی سایت، قیمت سفارش طراحی سایت، انجام طراحی سایت، طراحی سایت فروشگاهی، قیمت طراحی سایت فروشگاهی، شرکتهای طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی، طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی، طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای، طراحی سایت اختصاصی، بهترین شرکت طراحی سایت، طراحی سایت در بوکان، طراحی سایت در مهاباد، طراحی سایت در تبریز، طراحی سایت در سنندج، طراحی سایت در تهران، طراحی سایت تهران، آموزش طراحی سایت، نمونه طراحی سایت، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۲:۵۶ توسط:پرنده بهار موضوع: نظرات (0)