دوره های آموزش سئو
دوره های آموزش سئو

سئو سایت چیست و بهترین کارشناس خدمات سئو

سئو سایت یا بهینه سازی وب ( SEO ) سئو سایت از عبارت انگلیسی Search Engine Optimization برگرفته شده است که به طور کلی به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوست.

اگرچه هرشخصی این موضوع را با کلمات متعددی مانند بهینه سازی وب ، سئو سایت ، SEO یا … به کار میبرد ولی محتوا و موضوع اصلی به اصل کلمه برمیگردد که همان هماهنگ سازی و بهینه سازی سایت سئو سایت برای موتور های جستجوست.

سئو ( بهینه سازی وب برای موتور های جستجو ) سئو سایت روشی برای فریب دادن گوگل نیست بلکه روشی برای همیاری و همکاری با گوگل برای نمایش بهتر نتایج به کاربران است.

سئو در روندی به گوگل میفهماند که وب سایت ما یا مقاله ی ما محتوای برتری سئو سایت نسبت به سایت های دیگر دارد و میتواند تعامل بهتری بین کاربران شما و ما ایجاد کند که گوگل نیز از این موضوع مشتاقانه حمایت میکند و سایت شمارا بالاتر نشان میدهد.

پس اولین نکته سئو سایت مهم سئو رو همین الان براتون ذکر کردیم !

پادشاه سئو ، محتوای ایجاد شده در مطالب یا محصولات وب سایت شماست.

What is seo | سئو چیست
سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. سئو سایت این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که سئو سایت به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است.

موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ سئو سایت بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

الگوریتم رتبه‌بندی گوگل سئو سایت دارای بیش از ۲۰۰ معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.

خب دوستان تا اینجای کار کمی با سئو و بهینه سازی وب آشنا شدیم ، سئو سایت حالا بریم ببینیم اصلا سئو از کی شروع شده و اهداف اولیه این موضوع چه بوده …

تاریخچه سئو و بهینه سازی وب
در این قسمت میخواهیم یک نگاهی به تاریخچه سئو بندازیم و بیشتر آشنا شویم

اوایل شروع سئو در سایت ها
اولین موتور های جستجو در سال 1990 راه اندازی شده سئو سایت بود که معروف ترین آنها Alta Vista ، Infoseek و Yahoo بودند.

مردم آن زمان موتورهای جستجو رو به صورت یک دایرکتوری یا لیست فهرست می دیدند ، به صورت صفحه زرد ، سئو سایت بر اساس حروف الفبا دیده میشد.

با رشد سئو سایت مداوم اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری ظاهر می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری استفاده می‌کردند.

این الگوریتم‌ها با معیار تراکم کلمه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه استفاده شده تقسیم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای فهم محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند.

به دنبال این رشد سئو برای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را شروع کرد.

با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به دنبال پیدا کردن راه‌هایی سئو سایت جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با استفاده از روش‌های اخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.

مقاله نیویورک تایم درباره سئو و بهینه سازی وب سایت ها
یک مقاله که توسط سئو سایت نیویورک تایمز در نوامبر سال ۱۹۹۶ چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که برای قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو استفاده می‌کردند.

این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به همراه کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت پنهان شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو سئو سایت این کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند.

بدست آوردن رتبه بندی بالا در کلمات کلیدی سئو
به دست آوردن رتبه بندی بالا در کلمات کلیدی خاص و خوب ، سئو سایت به کمی زمان و صبر نیاز دارد تا به مرور زمان و اثبات خودتون در گوگل رتبه بگیرید.

اما امروزه خیلی از سئو سایت کاران کلاه سیاه از روش های غیر اخلاقی استفاده میکنند تا در سریعترین زمان ممکن در رتبه بالایی قرار بگیرند.

حال این موضوع کلاه سیاه را در ادامه کامل توضیح خواهیم داد.

البته امروزه به دلیل سئو سایت پیچیده تر شدن الگوریتم های گوگل ، مهندسین سئو نمیتوانند در روند کار اختلال ایجاد کنند.

What is seo | سئو چیست
اهداف بهینه سازی و سئو سایت
یکی از مهمترین اهداف سئو رساندن سایت به رتبه بندی های بالای گوگل است تا فروش / سئو سایت بازدید وب سایت شما بالا برود.

البته لازم به ذکر هستش که موضوع ذکر شده و رسیدن به اهداف باید به صورت طبیعی باشد.

طبیعی به آن معناست که سئو به روش کلاه سفید و بازدید به صورت ارگانیک باشد.

توجه : حال در ادامه در مورد سئو کاران کلاه سفید نیز توضیحاتی را خواهیم داد.

یکی دیگر از اهداف سئو ، نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجو شده کاربران است که دارای سئو سایت مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است.

چرا برای موتور سئو سایت جستجو خوب است ؟ چون در آن جستجو کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود.

بعد از اینکه سئو برای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی سئو سایت طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد.

زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.

بسته به اینکه چگونه سئو سایت کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد.

اگرچه ممکن هستش که در کوتاه مدت نتیجه نبینید  سئو سایت ولی در دراز مدت بهترین نتیجه هارا خواهید دید.

یکی از بزرگترین اهداف سئو جذب کاربران جدید و افزایش بازدیدکنندگان است.

بالا رفتن بازدیدکنندگان رابطه کاملا مستقیمی با فروش یا معامله شما دارد.

البته لازم به ذکر هستش که هرچقدر بازدید کنندگان شما بالاتر برود رتبه سایت شما نیز بالاتر میرود

و همین امر باعث میشود تا در گوگل نیز از رنک ( Rank ) بهتری برخوردار بشید.

برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی سئو سایت اول که ۵۸.۴ درصد کلیک‌ها را شامل می‌شود، قرار گیرند.

اهداف سئو به طور کلی به صورت زیر است :
در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
باعث ایجاد برند می شود.
باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
باعث افزایش سئو سایت فروش محصولات خواهد شد.
بهترین ابزار برای تبلیغات است.
سئو چگونه عمل میکند؟
پیش از به کارگیری Seo در کسب و کار خود باید بدانید که عملکرد سئو چگونه میباشد تا بتوانید بهترین تکنیک ها را به کار گیرید.
در واقع موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از ربات هایی خاص سئو سایت برای خزیدن صفحات در وب،جمع آوری اطالعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آنها در فهرست استفاده میکنند.
به طور مثال این فهرست را مانند یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن کتابدار سئو سایت با شناختی کلی از تمامی کتاب ها، کمک میکند تا آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.
پس از دریافت این اطالعات و بررسی سایت شما در مرحله بعد، الگوریتم هایی از پیش تعیین شده،صفحات خزش شده را بررسی میکنند.
سپس با توجه سئو سایت به قوانین طراحی شده برای این الگوریتم ها،صفحات را بر اساس صدها فاکتور یا سیگنال رتبه بندی، تجزیه و تحلیل خواهند کرد.
در نهایت نیز کالن داده مربوط به اطالعات تمامی صفحات مشابه تعیین میکند تا به چه ترتیبی در نتایج جستجوی یک کاربر دیده شوند.
اگر این روند را همان کتابخانه و کتابدار فرض کنید ،مانند این است که آن سئو سایت کتابدار ،کتاب مورد نظر شما را کامل خوانده و میتواند بگوید که آیا پاسخ شما در آن هست یا خیر!
علت موفقیت سئو در موتورهای جستجویی چون google را میتوان ناشی از عملکرد آن مبنی بر رضایت کاربران دانست.
در واقع ربات ها و الگوریتم ها تمام تالش خود را میکنند تا بهترین نتیجه مورد نظر یک کاربر را در اختیارش قرار دهند.
در نتیجه نسبت به سئو سایت بسیاری از روش های سنتی تجارت، سئو روندی عادالنه تر داشته و به هرکسب و کاری هرچند در سطح کوچک اجازه دیده شدن و پیشرفت میدهد.
به این ترتیب تنها با به کارگیری اصول و قواعد سئو و بهینه سازی صحیح ،قدرت ارتقا

دیجیتال مارکتینگ در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

انواع سئو و بهینه سازی وب سایت
سئو ( بهینه سازی سایت ) به دو دسته سئو داخلی یا On-Page Seo و سئو سایت خارجی یا Off-Page Seo تقسیم میشود.

What is seo | سئو چیست
سئو داخلی ( On Page Seo ) چیست ؟
اولا ، همانطور که اول مقاله براتون توضیح دادیم مهم ترین نکته در سئو ، تولید محتوای عالیست.

تولید محتوا یکی از موارد سئو داخلی وب سایت محسوب میشود.

حال بین خیلی از سئو کاران برسر این موضوع که چند سئو سایت درصد سئو داخلی و چند درصد سئو خارجی مهم است درگیر هستند.

البته هر سئو کار یک ترفندی دارد و نسبت به نیازش و رقبای سایت های مورد نظر ، درصد بندی هارا تغییر میدهد.

ولی به طور کل سئو داخلی از درصد سئو سایت بالاتری برخوردار است حداقل از دید ما …

سئو درون صفحه به کنترل مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و … مرتبط می‌شود.

به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می‌کنید سئو سایت مربوط به SEO On Page می‌شود.

این روش پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید.

هر گونه تغییری را که شما در محتویات سایت خود ایجاد می‌نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود

بنابراین خیلی مهم است که روش SEO On Page بدرستی قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

what is seo | سئو چیست
سئو خارجی ( Off Page Seo ) چیست ؟
به گفته خیلی از اساتید این رشته ، سئو خارجی یا Off Page Seo شامل 70 درصد کار میشود.

ولی از دید ما نیز سئو خارجی تنها ۴۰ درصد کار است و اگر محتوای خوبی نباشد کاربر را جذب نمیکند.

حال بگذریم و بریم سراغ سئو سایت توضیح کامل سئو خارجی یا Seo Off Page …

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام می‌شد،

روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است سئو سایت که در خارج از وب سایت شما انجام می‌شود.

این شامل تمام چیزهایی است که می‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما کمک کند.

SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پیوند دهندگان متمرکز می‌شود.

نکته : پیوند دهندگان پیوندهایی هستند که سئو سایت از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند.

سپس با استفاده از روش‌هایی که در خارج از وب سایت انجام می‌شود به بهینه‌ سازی موتور جستجو می‌پردازد.

SEO Off Page یک فرآیند سئو سایت نامحدود است که توسط مهندسین سئو در جهت بدست آوردن پیوند دهندگان، اداره می‌شود.

چند نوع سئو ( بهینه سازی ) داریم ؟
به طور کلی سه نوع سئو با دسته بندی کلاه سفید ، کلاه خاکستری و کلاه سیاه داریم …

سئو کلاه سفید یا White Hat
در اصطلاحات فنی این حوزه، سئو کلاه سفید به مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند، اشاره دارد.

که این به معنی فریب یا دستکاری موتور‌های جستجو و یا کاربران به هیچ وجه نیست.

این همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد می‌شود زیرا دلیل آن این است که یا اجرای بلند سئو سایت مدت داشته و یا از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو استفاده می‌کند.

بنابراین درصد موفقیت در کلاه سفیدان ( در طول زمان ) خیلی بالاتر و مطمئن تر است.

دوستانی که میخوایید سئو رو یاد بگیرید توجه داشته باشید مطمئن ترین سئو ، سئو کلا سفید است.

بیشتر بخوانید : تکنیک های سئو کلاه سفید

سئو کلاه خاکستری یا Gray Hat
سئو کلاه خاکستری در چند سال اخیر مود شده است سئو سایت و تازه بر سر زبان ها افتاده است.

سئو کاری که به صورت کلاه خاکستری برروی بهینه سازی فعالیت میکند یا خراب میکند یا به بهترین نتیجه میرسد.

کلاه خاکستری ها در کنار فعالیت های درست و طبیعی خودشان ، با دستکاری و فریب خواستار رتبه بهتر هستند.

ولی این موضوع در اکثر اوقات برعکس جواب داده و سایت شخص مقابل پنالتی گوگل سئو سایت میشود !

سئو کلاه سیاه یا Black Hat
به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستورات دارد که به منظور فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار می‌رود.

این مهم است که بدانید سئو سایت این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود

و البته بکارگیری این روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پایگاه داده را برای همیشه در بر دارد.

انجام تاکتیک‌های سئو کلاه – سیاه ممکن است که باعث افزایش سئو سایت رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود

ولی می‌تواند منجر به سئو سایت پرداخت جریمه و یا حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود.

پس به شدت مراقب کلاه برداران کلاه سیاهی باشید !

لقب های سئویی چیست !؟
سئو کاران از لقب های متفاوتی استفاده میکنند که دو مورد از آن ها ، Seo Specialist و Seo Expert سئو سایت را نام برد.

حال چه فرقی میکنند ؟ پس با ما همراه باشید.

تفاوت Seo Specialist با Seo Expert
معنی هردو کلمه یکیست و معنای آن ” متخصص سئو ” است ولی این کجا و آن کجا !

لقب Seo Specialist زمانی سئو سایت روی فرد قرار میگیرد که شخص مدت زمانی را در این حوزه فعالیت میکند.

و البته نمونه پروژه هایی را در این راستا جهت احراز فعالیت خود ، در دست دارد.

ولی لقب Seo Expert زمانی روی شخص سئو سایت قرار میگیرد که حداقل 7 الی 10 سال فعالیت داشته باشد.

و بتواند به عنوان مدرس سئو در شرکت ها فعالیت کند.

چرا SEO برای تجارت ها مهم است؟
امروزه هر تجارتی که خواهان رقابت قدرتمند در حوزه آنلاین باشد، باید بر بهینه سازی و سئو سایت خود تمرکز کند.
به عبارت دیگر seo تبدیل به بخش اساسی بازاریابی دیجیتال شده است.
چرا که افراد سالانه میلیاردها جستجو سئو سایت را در گوگل انجام میدهند، اغلب این جستجو ها نیز با هدف تجاری و پیدا کردن اطالعات
در مورد محصولات و خدمات میباشد.
به این ترتیب این جستجوها میتواند تبدیل به منبع اصلی جذب ترافیک دیجیتال برای برند ها شود.
در این جاست که اهمیت رتبه بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبای شما آشکار شده و با ارتقا آن میتواند فروش سئو سایت بیشتری را در
اختیار داشت.
با وجود هوشمند تر شدن هرچه بیشتر موتور جستجوی گوگل ،کاربران پاسخ های دقیق و اطالعات مستقیم مورد نیاز خود را
خیلی سئو سایت سریع تر از قبل پیدا خواهند کرد.
اما آیا تجارت شما نیز با این میزان از هوشمندی و سرعت پیشرفت هماهنگ است ؟
سئو و بهینه سازی سایت، یک روند مداوم و همیشگی برای تجارت ها میباشد تا عالوه بر آنالیز رقبای خود، از بازاریابی
دیجیتال عقب نمانند.
همچنین توجه داشته باشید که بودن در نتایج برتر ، میتواند به شناسایی سئو سایت هرچه بیشتر برند شما ، بخصوص اگر در ابتدای برند
سازی هستید ، کمک کند.
در مجموع ، SEO پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است.
هنگامی که میفهمید سئو سایت کاربران وب سایت شما چه میخواهند ،میتوانید این دانش را در کمپین های پولی و ارگانیک وب سایت ،در
ویژگی های رسانه های اجتماعی خود و موارد دیگر پیاده سازی کنید

سوالات متداول درباره سئو و بهینه سازی سایت
سئو چیست ؟
سئو یا بهینه سازی وب سایت عملی است که طبق خواسته های سئو سایت موتورهای جستجو مانند گوگل بروی سایت رفتار میشود تا سایت رتبه و اعتبار بالایی به دست آورد و همین بالا رفتن اعتبار سایت باعث آمدن صفحات سایت به صفحه اول گوگل میشود.

سئو ( SEO ) مخفف چیست ؟
سئو ( بهینه سازی سایت ) یا عبارت انگلیسی آن SEO مخفف Search Engine Optimization است.

چند مدل سئو و بهینه سازی سایت داریم ؟
سئو شامل ۳ نوع مختلف است که به ترتیب به سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه معروف است. ما در مقاله ” انواع سئو و بهینه سازی سایت ” به طور مفصل درباره سئو سایت هریک توضیحات ویژه ای را بیان کرده ایم.

 

https://www.janblaghy.top/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D9%88-%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/

 

http://sajadrazavi.asrblog.ir/post/21

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۲:۰۵ توسط:پرنده بهار موضوع: نظرات (0)